Časté dotazy

Postup k otevření reálného účtu TraderGO včetně potřebných dokumentů najdete v sekci Přihlášení, Nový obchodní účet.

Všechny důležité formuláře a dokumenty včetně ceníku najdete v položce menu "O nás" a odkazu "Ceník, Podmínky, Dokumenty".

Peníze si můžete vložit kdykoli online. Vklady v CZK a výběry ve všech měnách jsou ze strany České spořitelny a Saxo Bank navíc bez poplatku (mohou však být účtovány poplatky korespondenčních bank).

Saxo Bank neprovádí platby třetích stran, včetně rodinných příslušníků, tj. zaslání peněžních prostředků do/z TraderGO může proběhnout vždy jen z/na bankovní účet vedený na stejné jméno klienta. Saxo Bank může telefonicky ověřovat zadání odchozí platby ze strany klienta. 

  • Převod peněžních prostředků provedete platbou na váš obchodní účet u Saxo Bank A/S pro aplikaci TraderGO. Jedná se o zahraniční platbu.
  • IBAN pro zaslání platby najdete přímo v obchodní aplikaci TraderGO pod záložkou Účet/Peněžní převody/Převod peněžních prostředků.

V platebním příkazu vyplňte:

  • SWIFT kód: SAXODKKK 
  • Jméno účtu příjemce platby (Beneficiary): Vaše jméno a příjmení 
  • Adresa příjemce platby: Vaše adresa 
  • Adresa přijímací banky: Saxo Bank A/S Philip Heymans Allé 15 2900 Hellerup Denmark

Vklad platební kartou

Na svůj účet TraderGO si můžete vložit prostředky (mimo CZK) také debetní a kreditní kartou. Platbu provedete přímo ve své aplikaci, pod záložkou Peněžní převody, Vklady kreditní / debetní kartou.

Platba kartou TraderGO
výběr peněz

Peníze si můžete vybrat kdykoli online. Stačí zadat pokyn k výběru v obchodní aplikaci v části Účet/Peněžní transakce/Deposit and Transfer/Výběr peněz

Výběry peněz z TraderGO je možné z bezpečnostních důvodů provádět jen na ty bankovní účty, které jsou vedeny na Vaše jméno.

Bankovní účty, z nichž byl v minulosti proveden vklad na účet TraderGO a další ověřené účty, které byly zaregistrovány dříve, viz postup níže, jsou zobrazeny v nabídce "Externí účet" v modulu pro výběr peněz. Na tyto účty je možné zadat odchozí pěněžní převod. Pro odeslání platby na jiný Váš bankovní účet je nutné provést registraci dalšího bankovního účtu. 

Zaregistrování dalšího výplatního účtu pro výběr peněz můžete provést dvěma způsoby:

1. Peněžním převodem z dalšího výplatního účtu vedeného na Vaše jméno na účet TraderGO

2. Přidáním dalšího výplatního účtu vedeného na Vaše jméno pod záložkou Účet, Ostatní, Kontaktovat podporu, vybrat možnost Přidat nové číslo bankovního účtu pro výběry. Zde zvolte měnu výplatního účtu, zadejte číslo účtu ve formátu IBAN a BIC (SWIFT) kód banky, případně nepovinné pole číslo účtu a clearing code při neuvedení IBANu. Pro potvrzení majitele účtu připojte kopii výpisu výplatního účtu a požadavek odešlete. 

Výběry z CZK, EUR a USD měnových účtů Saxo Bank na účet České spořitelny jsou prováděny bez poplatku ze strany České spořitelny a Saxo Bank, mohou však být účtovány poplatky korespondenčních bank.

Pokud chcete obchodovat pomocí aplikace TraderGO od Saxo Bank nebo mít přístup k některému z našich produktů, nemusíte rozprodávat své portfolio, ale můžete si ho převést.

Pokyn k příchozímu nebo odchozímu převodu zadáte přímo ve své obchodní aplikaci TraderGO, pod záložkou Účet/Peněžní převody/Převod cenných papírů.

Pozn.: Během převodu nastane krátké období, kdy nebudete moci nakládat se svými cennými papíry ani u jedné ze společností. Pro detailní informace o tom, kdy tato chvíle v rámci převodu nastane, nás kontaktujte

Převod cenných papírů TraderGO

Při obchodování pákových produktů na marži je pro otevření a držení pozice využita část vlastních peněžních prostředků a část cizích. Vlastní prostředky slouží jako kolaterál pro krytí držené pozice. Pokud jsou na účtu jen prostředky ve výši odpovídající požadovanému kolaterálu (například z důvodu růstu nerealizované ztráty), využití marže je 100 % a je vygenerován Margin Call. Vygenerování Margin Call je možné předejít včasným uzavřením maržové pozice nebo doplněním kolaterálu - vkladem peněžních prostředků.

Pozor, při využití marže nad 100 % může Saxo Bank kdykoliv přistoupit k uzavření maržových pozic v celém objemu.

Součástí služby TraderGO nejsou služby daňového poradenství. Jako podklady pro daňové účely slouží výpisy z účtů včetně konfirmací o provedených obchodech a obdržených dividendách, které najdete za libovolné období přímo ve své obchodní aplikaci.

Ano, aktuální výši poplatku najdete v Ceníku, v sekci O nás.

CO JE TRADERPRO?

TraderPRO je nová obchodní platforma pro aktivní obchodníky a finanční instituce, která
nabízí jedinečnou kombinaci profesionální obchodní platformy a intuitivního ovládání. Na
základě nejmodernějších technologií jako jsou REST-based API, HTML5 a Electron, je
TraderPRO pokročilou, konfigurovatelnou platformou, umožňující obchodování na více
monitorech. Platforma je plně přizpůsobitelná a s rozsáhnou sadou nástrojů, zaměřenou
na pokročilé obchodníky. TraderPRO nahradí instalovatelnou verzi TraderGO. Základní
webová verze TraderGO zůstává beze změny.

LZE TRADERPRO POUŽÍVAT NA MAC POČÍTAČI?

Ano, je to možné. Stačí stáhnout dmg soubor a přetáhnout ho do složky aplikace.

JAK DLOUHO MOHU VYUŽÍVAT INSTALOVATELNOU VERZI TRADERGO?

Přístup do instalovatelné verze TradeGO bude možný přibližně do poloviny roku 2019. Souběžně bude možné několik měsíců používat obě instalovatelné platformy. 

MUSÍ SE TRADERPRO STAHOVAT A INSTALOVAT NEBO FUNGUJE I V PROHLÍŽEČI?

TraderPRO je nutné stáhnout a nainstalovat. Po nainstalování zabírá přibližně 80mb na
disku. Aplikaci TraderPRO není možné spustit ve webovém prohlížeči. Pro webové
obchodování je možné využít aplikaci TraderGO.

BUDE MÍT TRADERPRO STEJNÉ FUNKCE JAKO INSTALOVATELNÁ VERZE TRADERGO?

TraderPRO bude obsahovat mnoho podobných funkcí jako instalovatelná verze
TradeGO, ale také mnoho nových, jako například Time and Sales, Depth Trader a nové
nástroje pro řízení rizika. Je také vylepšena přehlednost platformy a práce s pracovním
prostředím. Další funkce jsou průběžně doplňovány (zvukové alerty, nastavitelné
klávesové zkratky apod.).

JAK JE APLIKACE PROPOJENÁ S INSTALOVATELNOU VERZÍ TRADERGO?

TraderPRO je propojena s instalovatelnou verzí TraderGO, která je optimalizována pro
mobilní telefony, tablety a jedno-monitorové PC. Pro přihlášení můžete použít stejné
přihlašovací údaje, veškeré objednávky a pozice jsou k dispozici napříč oběma
platformami. Obě aplikace jsou také propojené v rámci nastavení jazyka a
watchlistů.

MOHU SI PŘEVÉST VYTVOŘENÉ PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ (WORKSPACE) Z
INSTALOVATELNÉ VERZE TRADERGO DO TRADERPRO?

Obě aplikace jsou technologicky velmi odlišné a není proto možné mezi nimi převést
pracovní prostředí. Vytvoření nového pracovního prostředí v TraderPRO je velmi
snadné, jak nám ostatně potvrzuje mnoho našich klientů. V případě jakýchkoliv dotazů
ohledně pracovního prostředí, prosím, kontaktujte klientskou podporu TraderGO.

JAKÉ JSOU MINIMÁLNÍ A DOPORUČENÉ POŽADAVKY PRO TRADERPRO?

Minimální (ale ne doporučené) požadavky:
OS: Windows 7*, 8 nebo 10 nebo Mac OS 10.10+
CPU: >2ghz RAM: 8gb
Internetové připojení: 2mbit/s
Doporučené požadavky pro pokročilé uživatele*:
OS: Windows 7*, 8 nebo 10 nebo Mac OS 10.10+
CPU: >3ghz RAM: 16gb
Internetové připojení: 10mbit/s
Pevný disk: TraderPRO a operační systém nainstalovaný na SSD disku.
*Pokročilí uživatelé typicky používají:
Grafy zobrazující více instrumentů, nástrojů, anotací a studií
Více grafů používaných současně
Více grafů, pozic, pokynů a watchlistů zobrazených na více monitorech

MOHU SI ULOŽIT PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ (WORKSPACE) V TRADERPRO?

Změny provedené uživateli se v pracovním prostředí automaticky ukládají. Pracovní
prostředí je také možné uložit samostatně. Jakmile si vše v TraderPRO nastavíte podle
sebe, klikněte na ozubené kolečko v pravé horní části aplikace a v záložce “Platforma”
naleznete “Uložit jako…” Na stejném místě naleznete možnost “Otevřít”, která načte
dříve uložený pracovní prostor.

MŮŽE MŮJ ANTIVIROVÝ PROGRAM BLOKOVAT INSTALACI TRADERPRO?

V některých případech může určitý antivirový program bránit aplikaci TraderPRO ve
stažení a/nebo správném nainstalování. Pokud k tomu dojde, nastavte prosím
TraderPRO jako důvěryhodnou/povolenou aplikaci, případně se obraťte na
provozovatele Vašeho antivirového programu.

NĚKDY SE NA ÚČET TRADERGO PŘIHLÁSÍM PŘES SVŮJ POČÍTAČ S JEDNÍM
MONITOREM. MĚL BYCH I NA NĚM POUŽÍVAT TRADERPRO?

TraderPRO je určen pro používání na více monitorech. Pracovní prostředí vytvořené
pro více monitorů se tedy nemusí zobrazovat dobře při použití na jednom monitoru.
Proto v tomto případě doporučujeme používat webovou verzi TraderGO.

Výpověď smlouvy je možné zaslat:

  • e-mailem na adresu TraderGO@csas.cz,
  • anebo poštou na adresu: Česká spořitelna, a.s., útvar 3810, Budějovická 1518/13a, 140 00 Praha 4.

Podpis na výpovědi nemusí být ověřen.